Naša web stranica koristi kolačiće za poboljšanje i personaliziranje vašeg iskustva. Naša web stranica također može sadržavati kolačiće trećih strana poput Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Korištenjem web stranice pristajete na upotrebu kolačića. 

Tel: +385 1 24 22 800 | cesi@cesi.hr

Blog Post

Mladi na tržištu rada

Mladi na tržištu rada

Nezaposlenost mladih je problem svjetskih razmjera, koji je svoju ekspanziju doživio osobito nakon svjetske ekonomske krize 2008. Kao izravna posljedica krize, stopa nezaposlenosti mladih u Hrvatskoj je narasla. U posebno teškom položaju su mlade žene zbog dvostruke diskriminacije – temeljene na spolu i dobi. Diskriminacija na temelju spola ionako je najprisutnija upravo u svijetu rada i u procesima zapošljavanja

Visoka stopa nezaposlenosti, a potom i neusklađenost obrazovnog sustava s tržištem rada, konstantna rezanja radničkih prava, rast troškova života i  slično, gorući su društveni problemi koji čine život mladih danas, nakon izlaska iz školovanja, vrlo teškim. U posebno teškom položaju su mlade žene zbog dvostruke diskriminacije – temeljene na spolu i dobi. Najvažniji pokazatelj neravnopravnosti je činjenica da žene čine 52,9% nezaposlenih, te su podložne različitim oblicima diskriminacije pri zapošljavanju i prilikom napredovanja u karijeri, zbog dobi, reproduktivnog statusa ili predrasuda i stereotipa o ulogama i sposobnostima žena. Žene predstavljaju 60% visoko obrazovnog kadra proizašlog sa visokih učilišta u zadnjih 5 godina, međutim, stopa radne aktivnosti žena iznosi niskih 43%. Područja djelatnosti u kojima žene predstavljaju većinu sastoje se uglavnom od poslova koji se tradicionalno smatraju prigodnima za žensku rodnu ulogu.

Budući da nadležne institucije mlade promatraju kao homogenu skupinu, ne izlaze u javnost s analiziranim podacima i/ili statistikama vezanim uz mlade i svijet rada cilj ovog istraživanja je dobiti pregled položaja mladih na tržištu rada s naglaskom na žene.  Podatci će se odnositi na mlade koji su u zadnje dvije godine izašli iz sustava obrazovanja, kako bi vidjeli jesu li se zaposlili, ako jesu na kakve poslove i oblike rada. Te informacije ključne su za kreiranje adekvatnih poruka kampanje kao i za daljnje zagovaračke aktivnosti u dijelu kreiranje rodno osjetljivih i mladima prilagođenih javnih politika. Podatci će biti maksimalno rodno segregirani kako bismo dobili uvid u specifičan položaj mladih žena u svijetu rada. 

Istraživanje je provedeno putem online ankete pomoću google docs alata za izradu upitnika, a podaci su prikupljani u periodu od 13. siječnja do 8. veljače 2015.

Related Posts